UBEZPIECZENIE PODRÓŻY SIGNAL IDUNA
Zgodnie z „Ustawą o Imprezach Turystycznych i powiązanych usługach turystycznych z dnia 24.11.2017”, każdy klient uczestniczący w imprezie turystycznej musi obowiązkowo na czas imprezy być ubezpieczony od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków, czyli musi posiadać ubezpieczenie podróży.
Przy rezerwacji
zakwaterowania + skipassu (również oferty FREESKI) |
Przy rezerwacji
tylko zakwaterowania bez skipassu |
ubezpieczenie podróży jest OBOWIĄZKOWE
należy wybrać jeden z poniższych wariantów Signal Iduna |
ubezpieczenie podróży klient kupuje we własnym zakresie |
Klient może bezpłatnie wyrobić EKUZ – Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego, która upoważnia do korzystania z niezbędnych świadczeń zdrowotnych (pierwsza pomoc) w państwowych szpitalach we Włoszech bez żadnych opłat. Karta nie obejmuje leczenia w prywatnych klinikach oraz nie obejmuje kosztów powrotu do kraju karetką lub samolotem. Więcej informacji o EKUZ http://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/zalatw-sprawe-krok-po-kroku/jak-wyrobic-karte-ekuz/
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dochodzenie przez Klienta roszczeń wynikających z ubezpieczenia następuje bezpośrednio w SIGNAL IDUNA
Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności w przypadku odmowy wypłaty odszkodowania.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
POSTĘPOWANIE W RAZIE NAGŁEGO ZACHOROWANIA LUB NIESZCZĘŚLIWEGO WYPADKU
telefonicznie.: 0048 (0) 22 864 55 26 lub poprzez e-mail: CentralaAlarmowa@signal-iduna.pl
Centrala Alarmowa jest czynna 24h na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.
WIZYTA AMBULATORYJNA
W przypadku nagłego zachorowania Ubezpieczonego (zachorowania typu przeziębienie, zatrucie pokarmowe, angina itp.) oraz nieszczęśliwego wypadku (drobne urazy – skręcenia kończyn, stłuczenia, rany, itp.), przed zorganizowaniem wizyty lekarskiej za granicą we własnym zakresie, należy każdorazowo przed udaniem się do lekarza za granicą (także przed udaniem się na wizytę kontrolną), skontaktować się z Centralą Alarmową Mondial Assistance (AWP Polska Sp. z o.o.).
W przypadku zgłoszenia e-mail w treści wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko, kraj zdarzenia, miasto, nazwę hotelu, numer polisy lub nazwę biura podróży, krótki opis zachorowania oraz telefon kontaktowy, pod którym osoba poszkodowana lub opiekun grupy będą osiągalni.
Centrala Alarmowa poinformuje Państwa o sposobie postępowania, wskaże placówkę medyczną i po potwierdzeniu odpowiedzialności SIGNAL IDUNA Polska TU S.A. za zdarzenie, opłaci koszty wizyty lekarskiej oraz wykonanych badań w zakresie niezbędnym ubezpieczenia.
LECZENIE SZPITALNE LUB KONIECZNOŚĆ ZORGANIZOWANIA TRANSPORTU DO KRAJU
W przypadku nagłego zachorowania Ubezpieczonego lub nieszczęśliwego wypadku, na skutek którego Poszkodowany przebywa w szpitalu, należy niezwłocznie o tym fakcie poinformować Centralę Alarmową Mondial Assistance (AWP Polska Sp. z o.o.).
W przypadku zgłoszenia e-mail w treści wiadomości prosimy podać: imię i nazwisko, kraj zdarzenia, miasto, nazwę hotelu, numer polisy lub nazwę biura podróży, krótki opis zachorowania oraz telefon kontaktowy, pod którym osoba poszkodowana lub opiekun grupy będą osiągalni.
Centrala Alarmowa poinformuje Państwa lub osobę bliską Ubezpieczonemu o sposobie postępowania, po potwierdzeniu odpowiedzialności SIGNAL IDUNA Polska TU S.A. ureguluje koszty leczenia w zakresie niezbędnym ubezpieczenia a w przypadku konieczności organizacji transportu Ubezpieczonego do kraju, Centrala Alarmowa zorganizuje transport Ubezpieczonego zgodnie z zaleceniami lekarza.
ZWROT PONIESIONYCH KOSZTÓW LECZENIA
W przypadku uregulowania przez Państwa kosztów leczenia (koszty wizyty lekarskiej, zakupionych leków, opatrunków, transportu do placówki medycznej, transportu do miejsca zakwaterowania po udzielonej pomocy lekarskiej oraz innych kosztów objętych ubezpieczeniem, w celu uzasadnienia roszczenia prosimy o zabezpieczenie dokumentów takich jak:
- dokumentacja medyczna z rozpoznaniem (diagnozą)
- rachunek za wizytę lekarską
- dowód opłaty rachunku za wizytę lekarską
- kopia recepty
- dowód opłaty za wykupione lekarstwa przepisane przez lekarza (np. paragon)
- bilet/rachunek za przejazd z placówki medycznej do miejsca zakwaterowania po udzielonej pomocy medycznej.
Jeżeli zdarzenie było zgłoszone do Centrali Alarmowej – Mondial Assistance to do klienta, który wyraził zgodę na e-korespondencję w trakcie zgłoszenia sprawy wysyłany jest link do dedykowanego formularza (email i SMS) umożliwiający złożenie przez klienta roszczeń refundacyjnych (np. leki i taxi) oraz przekazanie dokumentów bezpośrednio do jego teczki szkodowej. Klient otrzymuje email przewodni z linkiem do jego sprawy. Po otwarciu linka klient będzie poproszony o podanie kwoty roszczenia, numeru konta oraz załączenie rachunków i dokumentów dotyczących szkody. Wypełniony formularz i dokumenty zostaną przekazane bezpośrednio do osoby zajmującej się daną sprawą.
Dokumenty można również dostarczyć pocztą:
➢ elektroniczną na adres: pms.szkody@mondial-assistance.pl,
➢ lub listownie na adres:
AWP Polska Sp. z o.o.
Dział Likwidacji Szkód
ul. Konstruktorska 12
02-673 Warszawa
Prosimy NIE wysłać do Signal Iduna dokumentacji do spraw prowadzonych przez Centralę Alarmową.
Jeżeli Centrala Alarmowa NIE była poinformowana o zdarzeniu i NIE organizowała pomocy medycznej to po powrocie do kraju, prosimy o przesłanie ww. dokumentów wraz z wnioskiem (zgłoszenie szkody z tytułu ubezpieczenia kosztów leczenia za granicą – druk dostępny na stronie www.signal-iduna.pl) w ciągu 7 dni na dedykowany adres:
➢ mailowy: info.likwidacja@signal-iduna.pl,
➢ lub listownie na adres:
SIGNAL IDUNA Polska TU S.A.
Zespół Obsługi Roszczeń Turystycznych i Affinity
ul. Siedmiogrodzka 9
01 – 204 Warszawa
WYPŁATA ŚWIADCZENIA Z TYTUŁU DOZNANEGO USZCZERBKU NA ZDROWIU
W razie powstania szkody należy (w zależności od rodzaju zdarzenia):
- zawiadomić policję o każdym przypadku kradzieży z włamaniem, rozboju lub zaginięcia przedmiotów objętych ubezpieczeniem z dokładnym wyszczególnieniem utraconych przedmiotów (rodzaj, ilość) oraz podaniem ich wartości i cech indentyfikacyjnych (marka, model, nr seryjny, kolor, znaki szczególne) i uzyskać pisemne potwierdzenie zgłoszenia
- zawiadomić właściwego przewoźnika o wystąpieniu szkody, która powstała w publicznym środku komunikacji i uzyskać pisemne potwierdzenie tego zawiadomienia z wyszczególnieniem utraconych przedmiotów z podaniem ich wartości
- zawiadomić kierownictwo hotelu, domu wczasowego itp. o wystąpieniu szkody i uzyskać pisemne potwierdzenie tego zawiadomienia z wyszczególnieniem utraconych przedmiotów z podaniem ich wartości
- przesłać druk zgłoszenia szkody z tytułu ubezpieczenia bagażu podróżnego wraz z ww. dokumentami na adres naszego biura w ciągu 7 dni od daty powrotu do kraju.
Informujemy, iż nasi specjaliści skontaktują się z Państwem, gdyby zaistniała konieczność udostępnienia dodatkowej dokumentacji.
UBEZPIECZENIE PODRÓŻY SIGNAL IDUNA "EUROPA SUPER"
UMOWA GENERALNA nr 523909
sporty zimowe uprawiane amatorsko po wyznaczonych trasach
SIGNAL IDUNA
|
Europa Super 1
|
Europa Super 2
|
Europa Super 3
|
---|---|---|---|
Koszty leczenia (KL) w tym: | 35.000 € | 100.000 € | 200.000 € |
- Ratownictwo | 7.000 € | 10.000 € | 10.000 € |
- Leczenie stomatologiczne | 250 € | 250 € | 250 € |
OC w tym: | 30.000 € | 30.000 € | 30.000 € |
- OC szkody osobowe związane z narciarstwem | 15.000 € | 15.000 € | 15.000 € |
- OC szkody rzeczowe związane z narciarstwem | 7.500 € | 7.500 € | 7.500 € |
Transport medyczny | nielimitowany | nielimitowany | nielimitowany |
Następstwo nieszczęśliwych wypadków (NNW) | 15.000 zł | 15.000 zł | 15.000 zł |
Bagaż podróży | 1000 zł | 1000 zł | 1000 zł |
Karnet narciarski | 300 € | 300 € | 300 € |
Szkółka narciarska | tak | tak | tak |
Zaostrzenie choroby przewlekłej | tak | tak | tak |
Klauzula alkoholowa z wyłączeniem OC | tak | tak | tak |
PO POWROCIE DO POLSKI | |||
Pierwsza konsultacja medyczna u lekarza | tak | tak | tak |
Zdjęcie gipsu, zmiana opatrunku, zdjęcie szwów itp. |
tak | tak | tak |
Koszty sprzętu rehabilitacyjnego | 50 € | 50 € | 50 € |
Cena ubezpieczenia za 8 dni | 15 € / osoba | 17 € / osoba | 19 € / osoba |
8 dni - np. od soboty od godziny 0:00 do soboty do godz. 0:00
KONTAKT:
SIGNAL IDUNA Polska TU S.A.
Zespół Obsługi Roszczeń Turystycznych i Affinity
Ul. Siedmiogrodzka 9
01 – 204 Warszawa
Tel. (+48) 22 50 56 506
Infolinia SIGNAL IDUNA Polska TU S.A. czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 – 17:00.
DLA KLIENTÓW PRZEBYWAJĄCYCH W VAL DI FIEMME + VAL DI FASSA
Klinika FASSA TRAUMA CLINIC bezkosztowo organizuje leczenie dla naszych klientów
FASSA TRAUMA CLINIC
Str. Dolomites, 39
38036 Pozza di Fassa (TN)
Godziny przyjęć: w sezonie zimowym 24 h/dobę
w klinice mówią w językach: włoski, rosyjski, angielski
Tel. +39 0462 764134
info@fassatraumaclinic.it
⇒ wizyty w klinice oraz wizyty w obiekcie zakwaterowania na życzenie klienta
⇒ zawsze w pierwszej kolejności należy skontaktować się z Centrum Alarmowym a później umówić wizytę w klinice
⇒ klinika jest prywatno-państwową organizacją
DOKUMENTY DO POBRANIA
- Ogólne Warunki Ubezpieczenia SIGNAL IDUNA Bezpieczene Podróże
- Instrukcja postępowania dla ubezpieczonych SIGNAL IDUNA
- Druk Zgłoszenie Szkody z Ubezpieczenia Koszty Leczenia i Assistance
- Druk Zgłoszenie Szkody z Ubezpieczenia NNW
- Druk Zgłoszenie Szkody z Ubezpieczenia OC
- Druk Zgłoszenie Szkody z Ubezpieczenia Bagaż Podróży / Sprzęt Sportowy